• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 10056
+
-

روبات چت بی‌بی‌سی چطور کار می‌کند؟

یکی از مطالب وب‌سایت «بی‌بی‌سی نیوز» که می‌توان در آن با یک روبات چت روبه‌رو شد، مطلبی‌است مربوط به 30ژانویه2018 که درباره غلط تایپی در کارت دعوتی‌است که ترامپ برای نمایندگان کنگره و سنا فرستاده تا در سخنرانی سالانه او شرکت کنند. این مطلب خیلی کوتاه و همراه با عکس کارت‌های دعوتی‌است که غلط تایپی دارند. در انتهای مطلب، یک ستون عمودی قرار داده شده که همان کادر روبات چت است.

در کادر روبات چت ابتدا در یک جمله دوخطی، شرح داده شده که ترامپ طی یک سال ریاست‌جمهوری خود قول داده بود ساختار قدرت را تغییر دهد؛ سپس زیر آن توضیح داده شده که روبات چت بی‌بی‌سی برای شما این امکان را مهیا ساخته که بپرسید ترامپ در نخستین سال خود در قدرت چه دستاوردهایی داشته است.

بعد از این توضیحات، در یک عبارت کوتاه نوشته شده است که یک سؤال را انتخاب کنید. 3سؤال روی 3دکمه در کادر روبات چت وجود دارد که روی هر کدام کلیک کنید، سؤال پررنگ می‌شود و 4-3کادر زیر سؤال به‌عنوان جواب یکی پس از دیگری ظاهر می‌شود؛ مثلا پاسخ سؤالی درباره وضعیت اقتصاد در دوران ترامپ، این‌طور است که در یک کادر شرایط کلی را می‌گوید، بعد در کادر دیگر ریزش بازار سهام را شرح می‌دهد و در کادر زیر آن، اوضاع بیکاری با دوره اوباما مقایسه می‌شود. این پاسخ‌ها بسیار کوتاه هستند اما همراه با عدد و رقم و خیلی روشن ماجرا را شرح می‌دهند. بعد از پاسخ‌ها دوباره 3سؤال دیگر مطرح می‌شود و روبات می‌پرسد آیا سؤال دیگری دارید یا نه؟ همه این سؤال و جواب‌ها مثل صفحات اپلیکیشن‌های پیام‌رسان‌‌ تلفن همراه یا صفحات چت، زیر هم قطار می‌شوند و به‌صورت کشویی پایین می‌آیند. شما می‌توانید دوباره یک سؤال دیگر انتخاب کنید؛ مثلا درباره وضعیت بهداشت و سلامت در دوران ترامپ. مجددا 4کادر دیگر، زیر مکالمات و به‌ ترتیب باز می‌شوند که توضیح می‌دهند برنامه «اوباماکر» لغو می‌شود، چطور 24میلیون نفر از بیمه درمانی خارج می‌شوند و... در انتهای این جواب‌ها، روبات باز هم 3سؤال دیگر مطرح می‌کند. این سؤال‌ها فقط مختص درمان و بیمه سلامت نیستند بلکه یکی‌دو تا از سؤال‌های اولیه هم در آنها وجود دارد. گاهی سؤال‌ها تکراری‌است و وقتی روی آنها کلیک می‌کنید، همان جواب‌های تکراری ظاهر می‌شوند. این بازی می‌تواند چندین مرتبه ـ تا وقتی که کاربر خسته شود یا سؤالات به تکرار محض برسند ـ ادامه پیدا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید