• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100553
+
-

چند راه برای ضد‌عفونی‌کردن میوه‌ها

 با کاهش محدودیت‌ها و حضور بیشتر مردم در معابر، خرید مایحتاج روزانه هم بیشتر از قبل شده است. خرید میوه نیز در سبد خانوارها جایگاه خوبی پیدا کرده است. اما میوه‌ها را در این روزها چطور می‌توان ضد‌عفونی کرد؟ برای پاسخ به این سؤال ادامه مطلب را بخوانید.
باید درنظر داشت که فقط خوردن میوه مهم نیست، طرز درست شستن آنها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا اگر درست شسته نشوند شما در معرض بیماری قرار‌می‌گیرید. با ما همراه باشید تا چند روش مفید برای ضدعفونی‌کردن میوه در دوران شیوع ویروس کرونا به شما معرفی کنیم.
صابون مایع، ماده خوبی برای ضدعفونی‌کردن میوه‌ها به‌حساب می‌آید. صابون‌های کوچک یا غیرقابل‌استفاده خود را جمع کنید و آنها را رنده کنید. سپس صابون‌های رنده‌شده را داخل بطری مخصوص صابون مایع بریزید و بعد چند قطره آب‌ لیموی تازه به آن اضافه کنید و آب داغ را کم‌کم درون بطری بریزید. به اندازه در بطری، گلیسیرین را هم اضافه کنید؛ سپس، در بطری را ببندید و خوب آن را تکان دهید و یک ساعت آن ‌را کنار بگذارید.
زمانی‌که می‌خواهید از محلول صابون مایع برای ضدعفونی کردن میوه بهره‌بگیرید، این محلول را داخل ظرف گودی بریزید و میوه‌ها را درون آن قرار دهید. به‌مدت 2الی 5 دقیقه بگذارید میوه داخل آن باشد و در آخر آنها را ‌آب‌کشی کنید.این محلول می‌تواند میوه‌های شما را در برابر ویروس کرونا ضد‌عفونی کند.
آب‌اکسیژنه یکی دیگر از مواردی است که برای ضدعفونی کردن میوه‌ها در برابر ویروس کرونا می‌توانید از آن استفاده کنید. شما می‌توانید ‌آب‌اکسیژنه را از داروخانه یا فروشگاه مواد شوینده، بخرید.
سرکه، یک ماده ضدعفونی‌کننده طبیعی و بسیار قوی و مؤثر به شمار می‌رود. به‌دلیل آنکه قدرت ضدمیکروبی آن بسیار بالا است، هر نوع میکروبی را نابود خواهد کرد. برای این کار، سرکه را در یک لیتر آب رقیق کنید و میوه‌ها را داخل آن بگذارید و بعد از ۱۰ دقیقه میوه‌ها را ‌آب‌کشی کنید.
نمک، یک ماده ضدعفونی‌کننده محسوب می‌شود و برای ضدعفونی‌کردن میوه‌ها در برابر کرونا گزینه خوبی است. ابتدا ۲قاشق‌مرباخوری نمک به آب ولرم اضافه کنید و چند دقیقه بگذارید تا آب سرد شود. میوه‌ها را به‌مدت نیم‌ساعت در آن قرار دهید و در آخر با آب سرد ‌آب‌کشی کنید.
می‌توانید داخل ‌آب‌نمک یک قاشق مرباخوری سرکه هم اضافه کنید تا قدرت آن برای ضدعفونی کردن میوه‌ها چندبرابر شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید