• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 23 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100540
+
-

گروگانگیری برای عضویت در شرکت هرمی

به دنبال ناپدید شدن ٤ پسر جوان جویای کار که از شهرستان به تهران آمده بودند، تحقیقات پلیس آغاز و مشخص شد که آنها در تله گروگانگیری اعضای یک شرکت هرمی گرفتار شده‌اند.

 به گزارش همشهری، تحقیقات در این پرونده از 2 ماه قبل با شکایت مردی آغاز شد که می‌گفت پسرش را گروگان گرفته‌اند. این مرد با حضور در یکی از کلانتری‌های تهران به ماموران گفت: پسرم مدت‌ها بود که مدرکش را گرفته و در جست و جوی کار بود.
او چند وقت قبل پیش من و مادرش آمد و گفت کار مناسبی در شرکت پتروشیمی پیدا کرده است. ما ساکن شهرستان هستیم و پسرم می‌گفت برای انجام مصاحبه و استخدام باید به تهران برود. او راهی تهران شد غافل از اینکه چه سرنوشتی در انتظارش است. چندروزی گذشت و پسرم با من تماس گرفت. او درخواست پول کرد و من مبلغی را که می‌خواست به حسابش واریز کردم به خیال اینکه در شهر غریب نیاز به پول دارد.
 اما این پایان ماجرا نبود چرا که پسرم مجددا به من زنگ زد و خواست تا فورا ٢٠‌میلیون تومان به حسابش واریز کنم. پول را ریختم اما به ماجرا مشکوک شدم و بعد از مدتی فهمیدم که پسرم از دوستان و اقوام هم به بهانه‌های مختلف پول گرفته است. بعد از کمی پرس و جو و تحقیق متوجه شدم پسرم در شرکت پتروشیمی مشغول به کار نیست و عضو یک شرکت هرمی شده است. دیگر برایم محرز شد که پسرم این پول‌ها را برای عضویت در شرکت هرمی می‌خواهد؛ به همین دلیل با شماره تلفنی که از پسرم داشتم تماس گرفتم و وقتی دید من از ماجرا با خبرم گفت در شرکت هرمی گیر افتاده و سردسته‌های این باند اجازه نمی‌دهند که  آنجا را ترک کند. پسرم می‌گفت که باید برای سردسته‌های این باند کار کند و گروگان آنهاست. برای همین من هم راهی تهران شدم تا از اعضای این باندگروگانگیر شکایت کنم.

شکایت‌های سریالی
با این شکایت، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و گروهی از ماموران پلیس آگاهی تهران با دستور بازپرس جنایی، تحقیقات در این خصوص را آغاز کردند. همچنان که جست و جو برای یافتن گروگان و بازداشت اعضای باند هرمی ادامه داشت ٣‌شکایت مشابه دیگر پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت. خانواده این ٣‌جوان نیز می‌گفتند پسرهایشان  در سودای یافتن کار و  به خیال استخدام در شرکت پتروشیمی یا خودروسازی از شهرستان راهی پایتخت شدند اما به دام اعضای باند شرکت هرمی گرفتار شده و شروع کردند به پول گرفتن از خانواده و دوستانشان. آنها بین ١٠ تا ٢٠ میلیون تومان از اطرافیانشان پول گرفته و در آخر مدعی شدند که به دام گروگانگیران افتاده‌اند و اجازه ترک شرکت را ندارند. خانواده ٤ جوان ناپدید شده از شهرهای مختلف کشور بودند و یکدیگر را نمی‌شناختند اما یافته‌های کارآگاهان نشان می‌داد که همگی به دام یک گروه که همان اعضای شرکت هرمی بودند افتاده‌اند. در این شرایط گروهی از ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران با دستور بازپرس جنایی تهران مامور شدند تا با آزاد کردن گروگان‌ها و بازداشت سردسته و اعضای شرکت هرمی راز این پرونده را افشا کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :