• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 22 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100434
+
-

ورزش صورت برای جلوگیری از پیری پوست


ورزش صورت یکی از بهترین راه‌ها برای جوان و شاداب نگه‌داشتن پوست صورت است. ورزش صورت زحمت چندانی ندارد و وقت زیادی هم نمی‌گیرد. در حالی ‌که بسیاری از ما از این حقیقت آگاهیم، کمتر کسی به ورزش صورت اهمیت می‌دهد.

تقویت نقاط مشکل‌ساز
معمولا بخش پایینی صورت زودتر از دیگر قسمت‌ها دچار افتادگی و شل‌شدگی می‌شود. این تمرین به تقویت این بخش از صورت کمک می‌کند. با بند انگشتان اشاره و میانی همراه با روغن ماساژ مناسب، خط آرواره را از گونه‌ها به سمت گوش‌ها مالش دهید. ابتدا بند انگشتان را در گوشه آرواره بگذارید، سپس پوست را به بالا و به سمت گوش‌ها بکشید. این حرکت با تکرار، به کشیده شدن پوست به سمت بالا کمک می‌کند.اکنون به ‌آرامی آرواره پایینی را رها کنید. آرنج‌ها را روی میزی بگذارید و بخش بالایی استخوان گونه‌ها را به دست‌ها تکیه دهید. سنگینی سر را روی دست‌ها بیندازید و بگذارید سرتان آرام بگیرد. آرواره را همچنان باز و رها نگه‌دارید. برای ۱۰ثانیه یا بیشتر این حالت را حفظ و سپس حرکت را تکرار کنید.

قوام‌دهنده صورت
این حرکت به‌ویژه در میان بازیگرها بسیار پرطرفدار است، چون همه ماهیچه‌های صورت را درگیر می‌کند. ابتدا ماهیچه‌های صورت را رها کنید سپس، هم به‌آرامی و هم با صدای بلند این حروف را تلفظ کنید: A، E، I، O و U. نکته این است که برای تلفظ حروف، بهتر است دهان را به‌تمامی باز کرده و تا جایی ‌که می‌شود ماهیچه‌ها را درگیر کنید. اگر به‌اندازه کافی روی هر حرف تأکید کنید، متوجه می‌شوید که همه ماهیچه‌ها، از سینه تا گونه‌ها، به ‌کار گرفته می‌شوند. 

کشش یوگا
برای انجام این تمرین، انگشتان اشاره را در دهان فرو کنید. آنها را روی لپ‌ها حرکت دهید تا به جایی برسید که کام و گونه‌ها به هم متصل ‌شوند. اکنون با فشار انگشتان را به پایین و به سمت آرواره پایینی بچرخانید. این کار باعث کشش و رفع تنش در ماهیچه‌های خسته صورت می‌شود.

کشش چشم
با انگشتان اشاره‌ روی ابروها را پوشانده و آنها را بالا ببرید. همزمان چشم‌ها را ببندید و جمع کنید. آهسته تا ۳ بشمارید و سپس چشم‌ها و ابروها را رها کنید. این تمرین به طراوت پلک‌ها و درمان پف زیر چشم هم کمک می‌کند.با این تمرین، نقاط فشار تحریک شده، جریان خون افزایش می‌یابد و مواد مغذی بیشتری به پوست صورت می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید