• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 22 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100406
+
-

بدل‌اندازان، طلافروشان را نقره‌داغ می‌کردند

بدل‌اندازان، طلافروشان را نقره‌داغ می‌کردند


زن و شوهر جوان زیورآلات بدلی را به‌عنوان طلا و جواهر به طلافروشی‌ها می‌فروختند و سرشان را کلاه می‌گذاشتند اما در آخرین مورد، هوشیاری یک طلافروش دست آنها را رو کرد تا راز 60فقره بدل‌اندازی برملا شود.
به گزارش همشهری، روز سیزدهم اردیبهشت‌ماه امسال، مرد طلافروشی با پلیس پایتخت تماس گرفت و گفت: مردی یک النگوی بدلی را برای فروش آورده و وانمود می‌کند که طلاست. دقایقی بعد از این تماس بود که گروهی از مأموران کلانتری 161ابوذر راهی طلا فروشی شدند و مرد بدل‌انداز را بازداشت کردند. مرد جوان که 22سال دارد یک النگو به وزن 28گرم را به طلافروشی برده بود و قصد داشت آن را به جای طلا بفروشد. این در حالی بود که این النگو آبکاری شده است.
در این شرایط بود که متهم بعد از انجام تحقیقات مقدماتی در اختیار مأموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت تا سایر جرائم احتمالی متهم بررسی شود. او در اعترافاتش گفت: من و همسرم با خریدن زیورآلات بدلی از شخصی به‌نام مراد که از دوستانم است به طلافروشی‌ها می‌رویم و طلاهای بدلی را به جای طلای واقعی می‌فروشیم. آنطور که او می‌گفت آنها در 6‌ماه اخیر، دست‌کم 60فقره بدل‌اندازی مرتکب شده بودند. او گفت: در این مدت هیچ کدام از طلافروشی‌ها متوجه بدلی بودن این زیورآلات نمی‌شدند و از این راه توانستیم حدود 500میلیون تومان به‌دست بیاوریم که همه این پول صرف خوشگذرانی و مخارج زندگی‌مان شد.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: به‌دنبال اعترافات مرد بدل‌انداز مأموران با مجوز بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 18همسر متهم و همدست دیگرش را دستگیر کردند که آنها نیز در بازجویی‌ها به مشارکت در بدل‌اندازی اعتراف کردند. به گفته وی، تاکنون 15نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و اعضای این باند بدل‌اندازی با صدور قرار قانونی در بازداشت به ‌سر می‌برند و تلاش‌ها برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید