• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 22 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100400
+
-

هک 400حساب بانکی با «همدم‌یاب»


پسر 16ساله با فروش نرم‌افزار خیالی «همدم‌یاب» 400حساب بانکی را هک کرد. 
به گزارش همشهری، متهم از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ نرم‌افزاری به نام همدم‌یاب می‌کرد اما ماجرا از این قرار بود که وقتی افراد وارد لینک تبلیغ می‌شدند و تصمیم می‌گرفتند که این نرم‌افزار را دانلود کنند، به صفحه‌ای هدایت می‌شدند که باید مبلغ کمی را برای دانلود نرم‌افزار پرداخت می‌کردند. این صفحه‌ اما نه صفحه بانک، بلکه یک صفحه‌ جعلی شبیه صفحه اینترنتی پرداخت پول بود و طوری طراحی شده بود که اگر فردی اطلاعات بانکی‌اش را در آن وارد می‌کرد، این اطلاعات همزمان در اختیار فردی قرار می‌گرفت که صفحه جعلی را طراحی کرده بود. 
اینگونه بود که دست‌کم 400نفر که برای دانلود نرم‌افزار همدم‌یاب وارد صفحه جعلی بانک شده بودند، اطلاعات بانکی‌شان را دو‌دستی تقدیم سارقانی کردند که به سارقان فیشینگی معروف هستند. ماجرا ادامه داشت تا اینکه یکی از این افراد وقتی متوجه شد همه موجودی حسابش به‌صورت اینترنتی سرقت شده است، راهی پلیس فتای اراک شد و از سارق پول‌هایش شکایت کرد. با این شکایت تحقیقات برای شناسایی سارق آغاز شد و مأموران در ادامه با شکایت‌های مشابه دیگری هم روبه‌رو شدند. همه شاکیان کسانی بودند که هنگام دانلود نرم‌افزار همدم‌یاب یا نرم‌افزارهای دوست‌یابی، حسابشان هک و به آن دستبرد زده شده بود. مأموران در بررسی‌های تخصصی موفق شدند فردی را که حساب شاکیان را هک کرده بود، شناسایی کنند. 
او نوجوانی 16ساله بود که با تبلیغ نرم‌افزار همدم‌یاب توانسته بود دست به این سرقت‌ها بزند. 
به گفته سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی، با دستگیری متهم مشخص شد که او با این روش 400حساب بانکی را هک کرده و با خالی‌کردن آنها، اقدام به شارژ حساب خود در یکی از شرکت‌های اینترنتی مسافرتی‌ کرده است. 
با دستگیری متهم، پرونده او برای تصمیم‌گیری در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید