• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 22 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100396
+
-

ترافیک در نتفلیکس

آرش نهاوندی- روزنامه‌نگار

شیوع ویروس کرونا سبب شده تا اکران و نمایش فیلم‌های جدید در تابستان سال2020 با اما و اگرهایی مواجه شود. حتی پیش‌بینی می‌شود که تعداد زیادی از فیلم‌های جدید در نیمه اول سال‌جاری در پرده سینما اکران نشوند، به‌دلیل اینکه احتمال دارد علاقه‌مندان به سینما نتوانند بسیاری از فیلم‌های جدید را بر پرده سینما ببینند. بسیاری از استودیوهای فیلمسازی ضمن هماهنگی با پلتفرم‌هایی نظیر نتفلیکس و هولو قرار است فیلم‌های خود را از طریق این شبکه‌های تلویزیونی نمایش دهند.
به گزارش گلامور، در سال‌جاری نیز امکان نمایش فیلم‌های متنوع و خوش‌ساخت از طریق شبکه‌های فیلم اینترنتی فراهم آمده است. البته همچنان کمپانی‌های بزرگی نظیر دیزنی امیدوارند که در تابستان2020 شرایط برای نمایش فیلم‌های جدیدشان فراهم شود. تاریخ اکران فیلم کارتونی مولان که قرار بود در 27مارس2020 در سالن‌های سینما نمایش داده شود، موقتا تا‌ ماه ژوئیه به تعویق افتاده است. زمان اکران قسمت سوم فیلم بیل و تد با عنوان بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند (به کارگردانی دین پاریزو و تهیه استیون سودبرگ و با بازی کیانو ریوز و آلکس وینتر) نیز تا‌ ماه اوت سال‌جاری به تعویق افتاده است.
در این مطلب نگاهی داریم به برخی از فیلم‌هایی که قرار است در‌ ماه میلادی جاری به‌صورت آنلاین از طریق هولو، نتفلیکس و سایت‌های اشتراک فیلم و ویدئو نمایش داده‌شوند.

  شدن؛ ششم ماه می

فیلم مستند «شدن» به کارگردانی نادیا هالگرن با اقتباس از کتابی به همین نام اثر میشل اوباما همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا در تاریخ ششم می2020 در نتفلیکس انتشار یافت. فیلم «شدن» مروری دارد بر کتاب خاطرات میشل اوباما. او در بخشی از این فیلم از شرکت‌نکردن سیاه‌پوستان در انتخابات آمریکا انتقاد کرده است. این فیلم را نتفلیکس منتشر کرده است.

  چگونه یک دختر بسازیم؛ هشتم ماه می

بینی فلداستین در این فیلم در نقش جوانا موریگان بازی می‌کند. این فیلم مروری است بر زندگی موریگان از زمانی که یک دختر نوجوان خجالتی بود تا زمانی که تبدیل به یک خبرنگار مطرح صفحات موسیقی شد. این فیلم براساس رمانی به همین نام اثر کیتلین موران ساخته شده است.

  «در تاریکی: رستگاری»؛ هشتم‌ ماه می

یک سریال آنتولوژیک ترسناک ساخت شبکه هولو است که هر ‌ماه با داستانی جداگانه در قالب یک فیلم ارائه می‌شود. هر قسمت از سریال در تاریکی داستانی ترسناک را روایت می‌کند. داستان «در تاریکی: رستگاری» در روز مادر رخ می‌دهد و در جریان آن زندگی زنی باردار زمانی که به این مسئله پی می‌برد که یکی از نزدیکانش نقشه شومی برای وی و فرزندش کشیده، دستخوش ناملایمات می‌شود.

  دختر دره؛ هشتم ماه می

دختر دره، نسخه بازسازی‌شده فیلمی به همین نام است که در سال1983 با بازی نیکلاس کیج ساخته شد. در نسخه بازسازی‌شده این فیلم کمدی-رمانتیک جسیکا روت و جاش وایت‌هاوس بازی می‌کنند. فیلم به عشق دختری به‌نام جولی به یک خواننده راک به نام رندی می‌پردازد. این فیلم در VOD در دسترس است.

  میراث؛ 22‌ ماه می

در ماه‌های اخیر نتفلیکس مبادرت به پخش فیلم‌های چاقوها بیرون و دروغ‌های خطرناک از سری فیلم‌های ترسناک و اسرارآمیز کرده بود و اکنون میراث در این ژانر از طریق نتفلیکس انتشار می‌یابد. در این فیلم که لیلی کالینز در آن بازی می‌کند، پدری ارثیه‌ای عجیب برای دخترش به‌جا می‌گذارد. این ارثیه البته اصلا پول نیست.

  کاپون؛ 12‌ ماه می

فیلم جدید زندگینامه‌ای درباره روزهای آخر زندگی آل‌کاپون گنگستر مشهور آمریکایی دهه‌های 1930-1920 به کارگردانی ریان جانسون است. در این فیلم تام هاردی در نقش آل‌کاپون بازی می‌کند. چهره هاردی در این فیلم به‌دلیل گریم خوب کاملا شبیه آل‌کاپون شده؛ البته این مسئله را نیز نباید نادیده گرفت که بازی خوبش هم در این میان بی‌تأثیر نبوده است.

  گستره شب؛ 15‌ ماه می

گستره شب فیلمی است ساخته آمازون پرایم ویدئو که می‌تواند به مذاق تماشاگران و علاقه‌مندان به فیلم‌های علمی-تخیلی بسیار خوش آید. داستان این فیلم درباره یک اپراتور صفحه کلید و دی‌جی رادیوست که یک فرکانس جدید رادیویی را کشف می‌کند که می‌تواند باعث تغییر و تحولات زیادی در آینده شهر کوچکی که در آن زندگی می‌کند، شود. این فیلم از طریق پلتفرم آمازون پرایم ویدئو در دسترس کاربران خواهد بود.

  پرنده‌های عاشق؛ 22 ‌ماه می

فیلمی رازآلود است که از طریق شبکه نتفلیکس پخش خواهد شد. داستان این فیلم درباره 2زوج است که در آستانه جدایی قرار دارند، اما یک قتل باعث می‌شود اختلافاتشان را کنار بگذارند و در جهت پاک‌کردن نامشان و زنده‌ماندن در شبی طولانی تلاشی مشترک انجام دهند. در این مسیر آنها به مسائلی درباره خود و رابطه آینده‌شان پی می‌برند.

  سفر به دنیای ناشناخته؛ تابستان2020

فیلمی است درباره پشت صحنه ساخت فروزن2 که تاریخ انتشارش هنوز مشخص نیست، اما دیزنی‌پلاس آن را منتشر خواهد کرد. طبق بیانیه دیزنی‌پلاس برای نخستین‌بار دوربین‌ها چالش و هنرمندی و پیچیدگی ساخت یک فیلم کارتونی در استودیوهای والت دیزنی را به تصویر کشیده‌اند.

  فیلم گارد قدیمی؛ 10ژوئیه

یکی از پرسروصدا‌ترین فیلم‌های نتفلیکس با بازی شارلیز ترون است. این فیلم درباره گروهی از مزدوران است که قابلیت مبارزه و دفاع از دنیای فناپذیر را دارند. گروه مذکور در واقع گروهی از سربازان جاودان به رهبری زنی به نام آندرو ماش (با بازی شارلیز ترون) اهل سیتیا هستند که طی تاریخ به‌عنوان مزدور مشغول به‌کار بوده‌اند. اعضای این گروه هزاران سال از جلب توجه پرهیز کرده و توانایی‌هایشان را مخفی نگه‌ داشته‌اند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید