• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 22 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100391
+
-

اظهارات جالب متهمان به اخلال در نظام اقتصادی در دادگاه

اخلال‌گران مالباخته

قضایی
اخلال‌گران مالباخته

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲۱نفری که متهم به اخلال نظام اقتصادی هستند به ریاست قاضی موحد و به‌صورت علنی برگزار شد؛ پس ازپایان دفاعیات متهمان حاضر در جلسه دادگاه قاضی ختم جلسه را اعلام کرد. نکته جالب در دفاعیات متهمان این بود که برخی از آنها گفته‌اند مالباخته بوده‌اند و پس از آنکه از آنها دزدی شده بود وارد خرید و فروش ارز و سکه شده‌اند.
متهم حسینی: سال۹۶ خانه‌ام را فروختم و ۱۲هزار دلار خریدم که از من دزدیدند برای همین سراغ حرفه آرایشگری رفتم و سال۹۸ بود که یکی از فامیل‌ها یک بسته دلار به من داد و گفت: برو کار کن، متأسفانه در ترمینال آن دلار‌ها را از من دزدیدند، مدارکش نیز موجود است. من هیچ سابقه‌ای ندارم. از وقتی منزلم را فروختم در این کار افتادم و شرمنده زن و بچه‌ام هستم. در برج۹ در خیابان رامسر دفتری را اجاره کردم و در اجاره نامه قید کردیم که این دفتر برای کار‌های نظافتی است. دفتر 3اتاق داشت که یک اتاق را به مسعود جاویدان دادند و او در آنجا معاملات سکه، طلا و ارز انجام می‌داد.
متهم مسعود جاویدان: من فعالیت ارزی نداشتم یک میز از ایشان (متهم حسینی) در یک اتاق اجاره کردم که مبلغ ۴میلیون‌و۵۰۰ با ماهی ۳۸۵هزار تومان به وی می‌دادم و کار سکه می‌کردم.
متهم محسن معظمی‌فر (پس از آنکه قاضی از او خواست درباره نحوه آشنایی با شخصی به نام حمیدرضا بیگی توضیح دهد): او از من مقداری پول بابت خرید ۵۰هزار دلار طلب دارد. درواقع ۱۳هزارو۳۲۰ تومان این دلار‌ها را خریداری کرده‌ام و به مبلغ ۱۳هزارو۳۳۰ تومان فروخته‌ام که در تاریخ25/3/98 از من کلاهبرداری شده و تمام دارایی‌ام را از دست داده‌ام. در ادامه این جلسه دادگاه قاضی موحد خطاب به متهم گفت: در اقرارتان گفته‌اید که برای شما از مشهد ارز می‌آوردند در این‌باره چه توضیحی دارید؟ متهم نیز پاسخ داد: هر هفته ۳ تا ۵هزار دلار و به‌مدت 3‌ماه توسط 33 نفر برای من از مشهد دلار می‌آوردند.
متهم منوچهر روشن: اینجانب از اردیبهشت۹۸ تا دی‌ماه به‌صورت «کمیسیون کار» در خیابان منوچهری فعالیت داشته‌ام. درمجموع من ۳۶ میلیون تومان سود کرده‌ام، چون من واسطه بوده‌ام. (در پاسخ به   قاضی که  در بعضی از حساب‌هایی که اعلام کردید تا 2میلیارد تومان گردش مالی بود): بعضی از مشتری‌ها فقط حساب من را قبول داشتند و پول خرید و فروش را به‌حساب من واریز می‌کردند و من به‌عنوان واسطه پول را برای فرد دیگری می‌ریختم، علت بالارفتن گردش مالی ما به این دلیل است.
متهم حسین پیرهادی: سابقه کیفری ندارم و سکه و دلار جابه‌جا می‌کردم.
(در پاسخ به قاضی که پرسید: طبق اعلام نماینده دادستان گردش مالی حساب شما بالغ بر ده‌ها میلیارد تومان بوده است در این رابطه توضیح دهید؟): آقای فرزاد به من گفت حساب من را بسته‌اند نمی‌توانم فعالیت کنم.
 متهم یاشار سلمان‌زاده: از برج ۴لیر می‌فروختم. یک صرافی‌ از ارومیه لیر می‌فرستاد و من می‌گرفتم و به یک صرافی‌ در تهران می‌دادم. من فوق لیسانس دارم. 2 سال دنبال کار بودم، یک لیر نخریدم فقط جا به جا کردم و برای آن 2‌ماه طلب بخشش می‌کنم. قاضی به وی گفت: سود خالص شما طبق اقرار خودتان روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰هزار تومان بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید