• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 22 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100376
+
-

عملکرد کشتی‌گیران آنها را ملی‌پوش می‌کند

طرح انتخابی تیم‌های ملی کشتی رونمایی شد. علیرضا رضایی و عباس جدیدی از اینکه انتخابی قانونمند می‌شود راضی‌اند


طرح انتخابی تیم‌های ملی کشتی با عنوان چرخه انتخابی رونمایی شد. این طرح که به ادعای فدراسیون کشتی بعد از 8‌ماه کار کارشناسی آماده شده، قرار است از این پس مبنای انتخاب نفرات تیم ملی باشد. این طرح کشتی‌گیران را با توجه به نحوه عملکرد و امتیازاتی که به‌دست می‌آورند به 3 گروه تقسیم می‌کند. با توجه به گروهی که هر کشتی‌گیر در آن قرار می‌گیرد، می‌تواند شانس خودش را برای حضور در مسابقات امتحان کند.
اولین معترضان به این طرح، غلامرضا محمدی و محمد بنا، مربیان تیم ملی بودند. آنها معتقدند چرخه انتخابی اختیارات آنها به‌عنوان سرمربی را محدود می‌کند. با وجود این علیرضا رضایی و عباس جدیدی که به‌عنوان کارشناس در جلسه بررسی طرح حضور داشتند، این طرح را تأیید می‌کنند. رضایی در دفاع از این طرح گفته است: «با توجه به شرایطی که کشتی کشورمان دارد، با اجرای این طرح هیچ جوانی سرخورده از میدان خارج نمی‌شود. در 80-70 سال گذشته فدراسیون کشتی هیچ قانونی برای انتخابی نداشته است. خیلی از مواقع قهرمان‌ها انتخابی را دور زده‌اند و این حواشی زیادی را درست کرده است. البته باید نظر سرمربی هم در چرخه دیده شود.» 
از نظر عباس جدیدی این طرح ضمانت اجرایی قوی می‌خواهد: «چرخه انتخابی تیم ملی درصورتی می‌تواند موفق شود که بین کادرفنی و فدراسیون کشتی یک نگاه تعاملی وجود داشته باشد. من ابتدا فکر می‌کردم حوزه اختیارات کادرفنی محدود شود، اما در جلسه‌ای که با دبیر داشتیم، این دغدغه‌ام کم شد. البته یک مقدار این اختیارات کم خواهد شد اما در جاهای دیگر این اختیارات خیلی بیشتر می‌شود چراکه اگر دست کادر فنی در انتخاب باز نباشد بی‌انگیزگی ایجاد می‌کند.»‌
 البته غلامرضا محمدی در روزهای گذشته گفته بود با اصل طرح مشکلی ندارد و تنها در جزئیات اختلاف نظر وجود دارد. این در حالی است که فدراسیون اعلام کرده این طرح هنوز به تأیید نهایی نرسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید