• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 22 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100369
+
-

نکته بازی

همه علیه هم
داستان مدیریت در فوتبال ایران بی‌نهایت بامزه است. یعنی تقریبا هیچ 2 مدیری نداریم که پشت سر هم یک تیم را گرفته باشند و الان با هم بسازند. مشاجرات زننده علی‌اکبر طاهری و حمیدرضا گرشاسبی که اصلا از حد گذشته، اما درست همزمان در استقلال سعادتمند میزان دستمزد فتحی را افشا می‌کند و مدیرعامل سابق هم مدیر فعلی را دروغگو می‌خواند. در ذوب‌آهن هم دیدیم که مدیر فعلی و سعید آذری چطور علیه هم بیانیه صادر می‌کردند. به اینها بیفزایید مصاحبه‌های مدیران کنونی پرسپولیس و محمدحسن انصاری‌فرد علیه یکدیگر را. تازه اینها خوب هستند، چون در تبریز زنوزی به‌عنوان مالک ماشین‌سازی، هوشنگ نصیرزاده را که منصوب خودش بود به تبانی و سایر داستان‌ها متهم کرد. خلاصه همه‌‌چیز عالی است. همه‌‌چیز استاندارد، دقیق و حرفه‌ای. انصافا ما با این مدیران درجه یک، چرا تیم اول رنکینگ فیفا نیستیم؟ 

الان منتظر چی هستید؟
مهدی رسول‌پناه که این روزها بیشتر از قبل خودش را در کسوت مدیرعاملی پرسپولیس حس می‌کند، وسط مشاجرات هیأت‌مدیره بر سر اسپانسر، در مورد تمدید قرارداد با علی علیپور مورد سؤال واقع شده و اینطور جواب داده است: «ما مذاکره‌ای با علیپور نداشتیم. برای تمدید قرارداد با او سرمربی و سرپرست تیم باید نظر بدهند.» اولا که متوجه نشدیم سرپرست تیم چرا باید در این مورد نظر بدهد. یعنی افشین پیروانی باید تأیید کند علیپور در تیم بماند یا نه؟ بعد هم اینکه یحیی گل‌محمدی روی آنتن زنده تلویزیون صراحتا اعلام کرد غیراز استوکس که در لیست مازاد است، بقیه باید بمانند. الان دیگر منتظر چی هستید؟ نکند برای تمدید قرارداد با بهترین گلزن چند فصل گذشته تیم شک دارید؟ پس اگر زحمتی نیست وسط «جنگ قدرت» به مذاکره با امثال علیپور و بشار هم فکر کنید.

بهانه دیگری نداشتید؟
طبیعی است تیم‌های وسط جدولی دل‌شان نخواهد لیگ از سر گرفته شود. برای آنها که دغدغه صعود و سقوط ندارند، تداوم لیگ فقط به‌معنای افزایش هزینه‌هاست و تازه ریسک بیماری هم وجود دارد. همه اینها را می‌فهمیم، اما انصافا بعضی بهانه‌هایی که دوستان می‌آورند محشر است؛ مثل سرپرست ماشین‌سازی که مدعی شده مادر یکی از بازیکنان او را در خانه حبس کرده و گفته درصورت بازگشایی تمرینات هم اجازه خروج او را نخواهد داد! لابد آقای آذرنیا برای راضی کردن جناب زنوزی که همزمان مالک ماشین‌سازی و تراکتور است، دوست داشته سنگ تمام بگذارد و به خیال خودش یک بهانه توپ رو کرده، اما خب دوست عزیز فکر نمی‌کنید‌آش شما بیش از حد شور شده؟ گیریم فردا مادر آن یکی بازیکن هم از ترس مصدومیت پسرش او را در خانه زندانی کرد، تکلیف چیست؟

این خبر را به اشتراک بگذارید