• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 21 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100311
+
-

با مردم

با مردم










وضعیت بسیار بد کتابدارها
تصمیم‌های غیردقیق و تخصیص بودجه ناچیز به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باعث شده که وضعیت کتابدارها بسیار بد باشد. بعد از مدت‌ها امسال قرار بود مطابق فصل دهم قانون خدمات کشوری افزایش 50درصدی حقوق برای کارمندان اعمال شود که متأسفانه شامل کتابدارها نشد و سطح پرداخت‌های این قشر از سطح بسیار پایینی برخوردار است.
رحمانی از پاوه

دفترچه نظام وظیفه هم به تعویق بیفتد
دانشجوهایی که برای کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در حال آماده شدن هستند، با یک مشکل جدی مواجه شده‌اند و آن اینکه با تأخیر در برگزاری آزمون‌های دانشگاه فرصت مناسبی برای آمادگی بیشتر ایجاد شده، اما داوطلبان مرد مجبورند به سربازی بروند چرا که زمان ارسال دفترچه‌های نظام وظیفه به تعویق نیفتاده است. تقاضا داریم دفترچه نظام وظیفه هم به تعویق بیفتد.
سامانی از تهران 

رودخانه خالکایی ماسال در آستانه نابودی
رودخانه خالکایی ماسال با برداشت بی‌رویه شن و پروژه نیمه‌کاره سد لاستیکی و جزیره مصنوعی که مدت‌هاست ناتمام مانده است، بعد از سیل 97 وضعیت بدتری پیدا کرد و حتی پل اصلی این شهر را به مرز فرو ریختن برد اما بعد از 2سال هیچ کاری برای احیای این شرایط نشده است. نه احیای رودخانه و نه ساماندهی وضعیت یادشده هیچ‌کدام عملی نشده است.
پیردلی از ماسال

چرا یارانه برخی بازنشستگان را قطع کردند
پدر من بازنشسته است و 4نفر تحت تکفلش هستند. از حدود یک سال قبل یارانه‌اش قطع شده؛ در نتیجه یارانه معیشتی نیز به پدرم تعلق نمی‌گیرد. هرقدر هم به دفاتر پیشخوان دولت، فرمانداری و استانداری مراجعه کرده‌ام فایده‌ای نداشته است. جدای اینها سؤالم این است که یارانه یک بازنشسته چرا باید قطع شود؟ آیا اینکه دختر 43ساله یک بازنشسته ماشین داشته باشد دلیل دارندگی بازنشسته است؟
مرضیه از تهران

تکلیف خانواده‌های نوپا برای دریافت یارانه چیست
زمان ثبت‌نام یارانه‌ها من مجرد بودم و به‌عنوان پسری که 18سال را رد کرده بود یارانه به من تعلق نگرفت چون تحت تکفل پدر محسوب نمی‌شدم و خودم هم سرباز بودم. اکنون که ازدواج کرده‌ام و 2 فرزند هم دارم هیچ راهی پیدا نمی‌کنم که بتوانم ثبت‌نام کنم و به من هم یارانه، کمک معیشت یا سبد حمایتی تعلق گیرد. قطعا امثال من کم نیستند. لطفا به این مشکل رسیدگی عاجل شود.
رسولی از خوزستان

اعلام ممنوعیت وارداتی عامل افزایش قیمت
در روزهای اخیر اقلام حوزه آی‌تی افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند که علت اصلی آن، اقدام وزارت صمت مبنی بر اعلام ممنوعیت واردات اقلام حوزه آی‌تی به بهانه موجود بودن نمونه تولید داخلی آن است که همین موضوع جهشی در قیمت این کالاها ایجاد کرده زیرا برخی کالاهای حوزه‌ آی‌تی یک یا دو برند در جهان بوده که آن هم تولید یک یا دو کمپانی است؛ مثل سی‌پی‌یو که تنها 2 مدل در جهان است. اینکه ما سی‌پی‌یو بسازیم بسیار عالی و باعث افتخار است، اما همه می‌دانیم که پروسه تولید سی‌پی‌یو یک شبه شدنی نیست. لطفا مسئولان از فعالان بازار مشورت بگیرند.
فروشنده حوزه دیجیتال از تهران

شرکت طلای قروه از نیروهای بومی بهره نمی‌گیرد
چند سالی است کار برداشت از معدن طلای قروه در حاشیه روستاهای بهارلو، نی بند، قزل قایه، داشکسن و...آغاز شده است و 2 شرکت ایرانی و قزاقی در آن فعالیت دارند. این شرکت‌ها متعهد شده بودند از توان نیروهای محلی و بومی برای این معدن استفاده کنند، اما حالا با اخراج نیروهای بومی، سعی در به‌کارگیری نیروهای کار از سایر مناطق دارند.
زند از قروه

کد پیگیری سهام عدالت دارم، اما سهام ندارم
من برای سهام عدالت ثبت‌نام کردم و کد رهگیری هم دریافت کردم، اما اکنون هرچه در سامانه کد ملی خود را وارد می‌کنم، سهامی به نام من ثبت نشده است. امثال من چه باید بکنند که کد پیگیری دارند اما سهام به نامشان نیست؟ اشکال از کجاست؟
فریدی از تهران

ایمن‌سازی‌ جاده سپاهان تا ابریشم رها شده است
چند سالی است جاده مواصلاتی سپاهان شهر اصفهان تا ابریشم راه‌اندازی شده، ولی کارهای لازم برای ایمن‌سازی‌ آن نیمه کاره رها شده است. اخیرا با قطعات بتنی نیوجرسی کار جدا‌سازی‌ قسمت‌هایی از مسیر رفت و برگشت انجام شده که نه‌تنها کمکی نکرده است بلکه باعث ایجاد تقاطع ناایمن روبه‌روی اردوگاه شهید بهشتی شده و خود عامل تصادفات بیشتر و وقوع حوادث مرگبار شده که آخرین آن شب جمعه این هفته رخ داد و عده‌ای در تصادف مجروح و کشته شدند. عاجزانه تقاضا داریم به وضع این جاده رسیدگی شود.
درخشنده از فلاورجان اصفهان 

ورزشکار ملی بدون کمترین حمایت از سوی مسئولان
همسر بنده ورزشکاری ملی است که هیچ موقع به‌خاطر قهرمانی‌های جهانی و کشوری که به‌دست آورده از سوی دولت جایزه‌ای نگرفته و حمایتی نشده است. تنها منبع درآمد کار همسرم در باشگاه است که آن هم از چند ‌ماه قبل تعطیل است. به‌عنوان یک ورزشکار نه یارانه دریافت می‌کند و نه کمک معیشت و وامی شامل حالش شده و نه سهام عدالتی به نامش. درحالی‌که زندگی و جوانی ایشان در راه کسب افتخار برای کشور صرف شده است، این انصاف است؟
همسر ورزشکار ملی از تهران

بیمارستان شهید بهشتی تفت، متخصص ندارد
بیمارستان شهید بهشتی تفت یا اصلا متخصص ندارد یا ساعت‌ها طول می‌کشد تا متخصص بیاید. این موضوع بارها به رئیس و مدیر بیمارستان منتقل شده ولی متأسفانه برخورد بسیار نامناسبی دارند و می‌گویند همین است که هست و مسئولان به جای پاسخگویی و تلاش در مورد اجرای تقاضای مردم به مردم بی‌حرمتی می‌کنند.
جلیل پور از تفت یزد

این خبر را به اشتراک بگذارید