• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 21 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100304
+
-

صدورکیفرخواست در پرونده قتل مدیر دانشگاه امام‌صادق


 کیفرخواست در پرونده نگهبان دانشگاه امام صادق(ع) که یکی از مدیران این دانشگاه را به قتل رسانده بود در حالی صادر شد که اولیای دم خواستار قصاص قاتل شدند.
به‌گزارش همشهری، این حادثه شامگاه 22دی‌ماه پارسال مقابل دانشگاه رخ داد. آن شب شاهدان متوجه درگیری2 نفر شدند که یکی ازآنها با میله آهنی ضربه‌ای به سر فرد دیگر زد. وقتی مرد زخمی شد و روی زمین افتاد، ضارب به سرعت پا به فرار گذاشت. شاهدان که بهت‌زده بودند با پلیس تماس گرفتند و دقایقی بعد تیم جنایی در محل حادثه حاضر شد. هنوز مشخص نبود ماجرا از چه قرار است اما تیم جنایی با انجام تحقیقات میدانی و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پی به حقایق ماجرا برد.
تحقیقات حکایت از این داشت که درگیری میان 2نفر از کارکنان دانشگاه رخ داده است؛ مقتول مردی ۴۷ساله و مدیر عمومی و مسئول تدارکات دانشگاه امام‌صادق و عامل جنایت نیز نگهبان دانشگاه و 44ساله بود که پس از قتل فراری شد و کارآگاهان مأمور شدند تا ردی از او به‌دست آورند. تلاش تیم تحقیق ادامه داشت تا اینکه متهم ساعتی بعد دستگیر شد و به قتل اقرار کرد. قاتل انگیزه‌اش از جنایت را اختلاف مالی و کاری با مقتول عنوان کرد و در توضیح ماجرا چنین گفت: من حدود 20سال در دانشگاه کار می‌کردم و نگهبان بودم. مقتول مسئول تدارکات و مدیر بخش من بود. اما این اواخر خیلی مرا اذیت کرد و به‌شدت با او اختلاف داشتم؛ هم اختلاف کاری و هم مالی. بارها از او خواستم که جایگاه کاری مرا تغییر بدهد اما او اهمیتی به خواسته من نمی‌داد. همیشه در مسائل کاری و مالی تبعیض قائل می‌شد و همه اینها باعث شد از او کینه به دل بگیرم. تااینکه شب حادثه وقتی مقتول از محل کارش یعنی از دانشگاه خارج شد، من نیز به‌دنبال او رفتم تا انتقامم را بگیرم. پیش از خارج‌شدن از محوطه دانشگاه، یک میلگرد که در اتاقک نگهبانی بود برداشتم. مقتول به خیابان رفت تا سوار بر ماشینش که مقابل دانشگاه پارک کرده بود بشود، اما پیش از سوارشدن به سمتش هجوم بردم. میان ما درگیری پیش آمد تا اینکه با میلگرد ضربه‌ای به سرش زدم  که باعث شد جانش را از دست بدهد. متهم پس از اقرار به جنایت و بازسازی صحنه روانه زندان شد. اولیای دم که 2‌پسر مقتول بودند با حضور در شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران برای قاتل پدرشان درخواست قصاص کردند. با تکمیل تحقیقات، قاضی رحیم دشتبان بازپرس جنایی تهران کیفرخواست در پرونده را صادر کرد و متهم به‌زودی در دادگاه کیفری پای میزمحاکمه خواهد رفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید