• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 21 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100295
+
-

منهای فوتبال

بررسی چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی
طرح چرخه انتخابی تیم‌های ملی در نشست دیروز علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون، با عباس جدیدی و علیرضا رضایی، 2تن از مدال‌آوران سابق المپیک و نیز مسئولان انستیتو کشتی بررسی شد. گفته می‌شود فدراسیون کشتی از علیرضا حیدری، قهرمان جهان و المپیک نیز برای حضور در این جلسه دعوت کرده بود که با توجه به تداخل زمانی و مشغله کاری، او نتوانست در جلسه حضور یابد اما نظرات خود را به‌صورت مکتوب در 3صفحه به رئیس فدراسیون کشتی ارائه داد. پیش از این گفته شده بود که فدراسیون اصرار می‌کند فقط کسانی به دوبنده تیم ملی برسند که در مبارزه‌های انتخابی پیروز شده باشند اما سرمربیان تیم‌های ملی با این تصمیم مخالفند؛ چرا‌که معتقدند اختیاراتشان محدود خواهد شد. براساس شنیده‌ها غلامرضا محمدی در اعتراض به تصمیم فدراسیون، نشست با علیرضا دبیر را به حالت قهر ترک کرده. محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی هم که در این نشست غایب بوده، دیروز در استاتوس واتس‌اپ از رفتن گفته است.

خداحافظی یک وزنه‌بردار در اعتراض به بی‌پولی
علی میری، نایب‌قهرمان وزنه‌برداری جهان در دسته ۸۹‌کیلوگرم، با انتشار پستی در اینستاگرام، گفت قصد دارد کناره‌گیری کند. او در توضیح علت این تصمیم احتمالی نوشت: «وضعیت روحی‌ام به‌هم‌ریخته است و من می‌خواهم خوب باشم اما نمی‌گذارند. مشکلی اصلی من رئیس هیأت آذربایجان غربی است. من اکنون دارم به‌تنهایی تمرین می‌کنم و در شرایط کرونا تمام خطرات را به جان می‌خرم و تمرین می‌کنم تا به رکوردهای جهانی برسم اما در این شرایط حتی کسی حال من را هم نمی‌پرسد. بعد از مسابقات جهانی تایلند حتی یک هزار تومان هم به من نداده‌اند. من از کجا بیاورم خرج کنم؟» این نخستین بار نیست که ورزشکاران سرشناس در اعتراض به شرایط مالی تهدید به کناره‌گیری از تیم ملی می‌کنند. برخی معتقدند این تهدیدها جدی نیست و تنها ترفندی برای گرفتن حقوق از فدراسیون‌ها یا کمیته ملی المپیک است.

اختصاص حق‌الزحمه به ۵۵‌ورزشکار پارالمپیکی
هادی رضایی،  دبیر‌کل کمیته ملی پارالمپیک از تخصیص حق‌الزحمه به  ۵۵ ورزشکار پارالمپیک که تمرینات خود را به‌صورت جدی در منزل پیگیری می‌کنند، خبر داد و گفت: «تمام ورزشکاران پارالمپیک که از زمان شیوع ویروس کرونا تمرینات خود را به‌صورت جدی در منزل پیگیری می‌کنند و آمادگی نسبی دارند، از سوی کمیته ملی پارالمپیک برای فعالیت آنها در منزل حق‌الزحمه پرداخت شده است. البته گزارش عملکرد ورزشکاران این رشته‌ها توسط مربی باید به معاونت فنی کمیته ملی پارالمپیک گزارش داده شود تا ما بدانیم که آیا از آمادگی خوبی برخوردار هستند یا خیر.

این خبر را به اشتراک بگذارید