• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 21 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100268
+
-

کافه مجلس

مجلس مظلوم
پروانه مافی، نماینده مردم تهران در مجلس پیش‌بینی کرده مجلس یازدهم روزهای سختی را پیش رو داشته باشد و گفته است: زمانی که به سوابق منتخبان مجلس یازدهم می‌نگریم تجارب جدی و مؤثری در حوزه اجرایی و قانونگذاری دیده نمی‌شود و بیش از ۶۰ نفر از منتخبان هرگز سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را ندارند پس با توجه به عقبه نمایندگان مجلس یازدهم، این مجلس کار سختی را خواهد داشت. 
وی در گفت‌وگو با ایسنا، مجلس دهم را یکی از مظلوم‌ترین مجالس بعد از انقلاب دانسته و گفته است: مجلس دهم در بین مجالس 10گانه بعد از انقلاب یکی از مظلوم‌ترین مجالس بود، چراکه هم از جانب خودی‌ها و طرفدارانش مورد هجمه و حمله قرار گرفت و هم از طرف رقبا و جناح‌های مقابل مورد حمله بود.

  منتخب تفرش: تمکین می‌کنم
سینا کمالخانی، منتخب مردم تفرش که به‌علت جعل مدرک کارشناسی ارشد از حضور در مجلس یازدهم بازمانده است در بیانیه‌ای خود را قربانی تبلیغات غیرمجاز مؤسسات آموزشی دانسته و نوشته است: «در عصر تکنولوژی به‌دلیل مشغله‌های کاری تصمیم به ادامه تحصیل از طریق دانشگاه‌های الکترونیکی گرفتم و نهایتا از طریق فراخوان اینترنتی با یکی از این مؤسسات آشنا شدم و ثبت‌نام کردم. به‌واسطه فعالیت آشکارا و دامنه اینترنتی این مؤسسه که کسب آن مستلزم دریافت مجوز قطعی از نهادهای ذیربط است، به این مؤسسه اعتماد کرده و از طریق همان سایت به تحصیل، دریافت جزوات، ارسال پایان‌نامه و واریز شهریه در طول چند ترم اقدام کردم. با وجود مستندات و هولوگرام معتبر مدرک تحصیلی، امروز نهادهای مربوطه آن مؤسسه را فاقد مجوز دانسته و متعاقبا مدرک تحصیلی بنده را تأیید نکرده‌اند.» 
براساس تصاویری که از تبلیغات حوزه انتخابیه تفرش منتشر شده وی خود را در تبلیغات انتخاباتی «دکتر» معرفی می‌کرد. او در بیانیه خود نوشته است: به تصمیم نهادهای نظارتی و شورای محترم نگهبان احترام گذاشته و به آن تمکین می‌کنم.
 
 علت بایگانی شدن تحقیق و تفحص از قاچاق کالا
سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی،  عضو هیأت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با مهر درخصوص علت قرار نگرفتن گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در دستور کار صحن علنی مجلس، گفته است: با درخواست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز جهت اصلاح به کمیسیون ارجاع شد. 
عضو هیأت‌رئیسه مجلس، ادامه داد: هفته گذشته رئیس کمیسیون اقتصاد - الیاس حضرتی- در نامه‌ای به هیأت‌رئیسه مجلس خواستار عودت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز شد و تا‌کنون این گزارش به هیأت‌رئیسه بازگشت داده نشده است. وی تأکید داشت: قصد داشتیم این گزارش را در دستور کار هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار دهیم. پیش‌تر علی‌اکبر کریمی، عضو هیأت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با مهر، گفته بود: گزارش هیأت تحقیق و تفحص تهیه شده است اما دست‌های پنهان تمایل به انتشار این گزارش ندارند.

  در مجلس یازدهم بحث‌های نازل در می‌گیرد
علی تاجرنیا، چهره اصلاح‌طلب و نماینده ادوار مجلس در تحلیل خود از مجلس یازدهم، گفته است: مشکل حال حاضر مجلس مشکل ریاست و بخش‌های دیگر آن نیست، بلکه مشکلش محدود شدن اختیارات پارلمان در کشور است و مشکل این است که مجلس به انحای مختلف محدود شده و از کارآمدی لازم برخوردار نیست. وی با بیان اینکه مجلس به جای اینکه جایگاه چهره‌های قوی و عصاره فضایل ملت باشد، تبدیل به جایگاه افرادی شده که مورد تأیید شورای نگهبان هستند، اضافه کرد: چنین مجلسی به جای اینکه قانونگذار و ناظر خوبی برای امور کشور باشد بیشتر در نقش مجموعه‌هایی قرار می‌گیرد که به فکر امور اجرایی در محدوده حوزه انتخابی خودش است. 
تاجرنیا به ایلنا،  گفت: یک‌دست‌شدن مجلس نه‌تنها منازعات را کم نخواهد کرد، بلکه آن را به سطح نازل‌تری تعمیم خواهد داد به‌طوری‌که اگر در مجلس ششم اختلاف‌نظر در مورد مباحثی چون مسائل هسته‌ای، قانون و آزادی مطبوعات و نیز اصلاح انتخابات مجلس بود در این مجلس مسائل بسیار کم‌اهمیت‌تری محل منازعات خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید