• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 21 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100262
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

«تهران من» میزبان فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین شد
  محمد فرجود، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران:
برای اینکه مردم نیازمند دریافت خدمات متعددی در سطح شهر هستند و ضروری است که از خانه خارج نشوند، در فاز اول تعدادی فروشگاه منتخب را معرفی کردیم تا از این طریق خدمات غیرحضوری دریافت کنند. این خدمات شامل فروش ارزاق ضروری مردم، اقلام فرهنگی و آموزشی و خدمات منزل و لوازم الکتریکی است. امکان خرید مجازی از میادین میوه و تره بار نیز هنوز تکمیل نشده، ولی به‌زودی شهروندان خواهند توانست به‌صورت مجازی از میادین میوه و تره‌بار خرید کنند و اقلام خریده شده به درب منزلشان ارسال شود.(همشهری)

احتمال ورود شهروند به بازار بورس
  مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران:
با ورود سهام شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران به بازار بورس نه‌تنها عملا مشارکت مردم در اداره شهر افزایش می‌یابد، بلکه زمینه برای شفاف‌سازی‌ نیز ایجاد می‌شود. ۱۰درصد بلوک سهام شستا با ۷هزار میلیارد تومان در عرض 2 ساعت به فروش رفت و این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های شهرداری از شستا جلوتر هستند، اما هنوز باور لزوم ورود سهم شرکت‌ها در مدیران ایجاد نشده است. با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد که شهرداری تهران لیستی از شرکت‌هایش را که توان عرضه در بازار بورس را دارند ارائه دهد که به‌نظر می‌رسد شرکت شهروند از شانس بیشتری برای ورود به بازار سرمایه برخوردار باشد و تا پایان سال سهام فروشگاه شهروند در بورس عرضه می‌شود، اما باید مقدمات این مهم فراهم شود. (ایسنا)

دوچرخه‌سوار برنده باشید
  یعقوب آزاده‌دل، مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک شهرداری تهران:
مسابقه دوچرخه‌سوار برنده با هدف ترویج دوچرخه‌سواری در میان دانش‌آموزان و همراهی با پویش «در خانه می‌مانیم» برگزار می‌شود. ارائه ایده نقاشی دیواری ویژه مدارس با محوریت ترغیب دانش‌آموزان به استفاده از دوچرخه در مسیر خانه تا مدرسه و ارائه یک شعار زیبا با محور استفاده از دوچرخه در سفرهای درون‌شهری از موضوعات اصلی این مسابقه است. آخرین مهلت شرکت در مسابقه دوچرخه‌سوار برنده 31اردیبهشت است و پس از آن قرعه‌کشی مسابقه انجام و به 20نفر به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد. برندگان مسابقه، دوچرخه و تجهیزات ایمنی دوچرخه‌سواری از سوی واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک شهرداری دریافت خواهند کرد و زمان اعلام برندگان 4خرداد مصادف با عید سعید فطر است. شهروندان می‌توانند جهت شرکت در مسابقه به شماره 09057562933پیامک ارسال کنند. (فارس)

ساخت پل عابر پیاده در ورودی گیشا
  صفا صبوری‌دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:
بعد از ساخت زیرگذر گیشا یکی از مشکلات موضوع رفت‌وآمد هموطنان از عرض بزرگراه آل‌احمد بود. در گذشته و پیش از حذف پل روگذر گیشا مردم از زیر پل و با احتیاط بیشتری تردد می‌کردند که بعد از حذف پل و ساخت زیرگذر، این تردد با مشکل مواجه شد. معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران معاونت فنی را موظف کرد تا در ابتدای زیرگذر و انتهای لاین مخالف یک سرعت گیر نصب کند تا سرعت خودروها کاسته شده و امکان تردد عابران فراهم باشد. اما این موضوع راه‌حل کامل و نهایی نبود و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا روی زیرگذر و در نقطه ابتدایی که دسترسی به خیابان گیشا فراهم است، پل عابر پیاده نصب شود. هم‌اکنون دو پایه اصلی پل نصب شده است و به‌زودی تلاش می‌شود تا عرشه آن هم نصب شده و به بهره‌برداری برسد. (فارس)

حریم امامزاده حسن فضای سبز می‌شود
  محمود کلهری، شهردار منطقه 17تهران:
تملک 23پلاک در محدوده امامزاده حسن، با مجموع مساحت یکهزار و 700مترمربع پس از 20سال طی توافق با سازمان اوقاف در منطقه 17انجام خواهد شد. مشکل تملک این محدوده ورثه‌ای بودن این املاک و کند شدن روند انتقال سند بود که با تمهیداتی در حال رفع شدن است. مذاکراتی با سرمایه‌گذاران انجام شده تا با همراهی شهرداری و در اختیار قرار دادن امکانات، برخی از ملک‌ها تملک شده و به فضای سبز اختصاص داده شود و فضای زیر آن برای ساخت پارکینگ استفاده شود تا یک زمین تنها برای فضای سبز مصرف نشود. (شهرنوشت)

این خبر را به اشتراک بگذارید