• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 21 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100258
+
-

نمادهای شهری ایران، لبنان و فلسطین سفید شد

نمادهای شهری ایران، لبنان و فلسطین سفید شد

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد از سفیدشدن پل طبیعت تهران، معبد ژوپیترن بعلبک لبنان، کلیسای نیکولاس و مسجد بیت جلای فلسطین و پل خواجوی اصفهان در حمایت از کادر درمان و پزشکی به بهانه خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در جهان با شعار درد مشترک همزمان با روز جهانی هلال‌احمر خبر داد.

به گزارش همشهری، سیدمحمد حسین حجازی با اعلام این خبر اظهار داشت: «این شرکت که مسئولیت کمیته گردشگری شهری مجمع شهرداران آسیایی را بر عهده گرفته از همه فعالان گردشگری در سراسر شهرهای آسیایی برای پیوستن به این کمیته همچنین پویش حمایت از کادر درمان که در خط مقدم مبارزه با ویروس کووید-19 در جهان هستند دعوت کرد.»

او افزود: «این روزها جهان در حال مبارزه با یک درد مشترک است؛ دردی که مرزها و منافع دولت‌ها را درنوردیده و جان انسان‌ها را هدف گرفته است. امروز جهان در تلاشی بی‌سابقه در برابر یک چالش همگانی قرار گرفته که باید تقویت شود؛ از این‌رو منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در اقدامی تلاش کرد تا با حمایتی ولو نمادین از کادر درمان سراسر جهان تقدیر کند و در این راستا اقدام به مشارکت گرفتن از همه فعالان گردشگری شهرهای آسیایی عضو مجمع شهرداران آسیایی کرد.»
حجازی گفت: «به همین دلیل و به بهانه روز جهانی هلال احمر (8می) با ادای احترام به همه جانباختگان ویروس کرونا، از همه کسانی که در مقابله با شیوع این بیماری و دفاع از سلامت و بهداشت جامعه بشری تلاش کردند، به‌ویژه پزشکان و پرستاران و کادر درمانی تشکر می‌کنیم و به رسم تشکر نمادهای معروف گردشگری شهری با شعار درد مشترک به رنگ سفید درآمدند. این برنامه نشان‌دهنده غنای فرهنگی کشورهای غرب آسیا در مواجهه انسانی با درد‌های مشترک مردمان جهان است. فرهنگ ارزشمند و غنی که فراتر از دین، مرز، زبان و...، برای کمک به بشریت و دوستی و صلح تلاش می‌کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید