• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 10024
+
-

احتمال پلمب علاء‌الدین

فتانه فرهادی

منطقه 11

 بعد از سر و صداهای زیاد و رسانه‌ای شدن ساخت غیرمجاز طبقه هفتم پاساژ علاءالدین در منطقه 11 اواخر سال گذشته و در نهایت تخریب این طبقه، اکنون بار دیگر این پاساژ به دلیل رعایت نکردن استانداردهای ایمنی، خبرساز شده است. معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار همشهری محله درباره مشکلات ایمنی این پاساژ قدیمی گفت: «از سال 1376 اخطارهای مکرری به این پاساژ به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی داده شده است.

امسال هم از 2ماه پیش تاکنون به این پاساژ 2 اخطار ارسال شده است. اگرچه براساس دستورالعمل سیستم اعلام و اطفای حریق، جداسازی و حوزه‌بندی واحدها انجام شده اما مورد تأیید آتش‌نشانی قرار نگرفته است.» غدیری با اشاره به موارد ناایمن علاء‌الدین افزود: «پله‌های‌‌ تردد از جمله راه‌‌پله‌های ضلع شمال غربی دوربند نشده و در زمان بروز حادثه، آتش به راحتی به طبقات دیگر سرایت می‌کند. از طرفی مدیریت سیستم آتش‌نشانی در پاساژ وجود ندارد و بیشترین زنگ خطر در فضاهای مشاع و راه‌پله‌هاست که مواد قابل اشتعال در آنجا چیده شده است.

با تخریب طبقه غیرمجاز هفتم در طبقه ششم پیشخوان زده‌ شده و یک تا یک و نیم‌متر مقابل واحدها اشغال شده و هیچ فضایی برای‌‌ تردد و فرار در زمان بروز آتش‌سوزی وجود ندارد. علاوه بر این لوازم جانبی قابل اشتعال موبایل در مقابل واحدها آویزان شده است.»

 معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی گفت: «از بروز هرگونه حادثه‌ حریقی در این پاساژ نگرانیم و ایجاد یک پله فرار ناقص در ضلع شرقی، دلیل بر ایمن‌سازی بنا نیست. درخواست پلمب را برای این واحد صادر کرده‌ایم و اگر در کوتاه‌ترین زمان اقدام به ایمن‌سازی نکنند این مرکز تجاری پلمب می‌شود.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید