• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 10008
+
-

خبرهای خوش «مؤسسه ندای امید» موعود در روزهای پایانی سال برای مددجویان

هدیه‌های نوروزی فرشته‌های مهربان

هدیه‌های نوروزی فرشته‌های مهربان

زینب زینال‌زاده

منطقه 16


بیش از 3 سال است که مؤسسه «ندای امید موعود» با مجوز آســــتان مقـــدس  عبدالعظیم حسنی(ع) فعالیتش را شروع کرده است. خانه شماره 7 ابتدای بزرگراه نواب، دفتر این مؤسسه و «منصوره شریفی» مؤسس آن است. مددجویان، فعالان مؤسسه را «فرشته‌های مهربان» خطاب می‌کنند و خدمت‌رسانی آنها به یک منطقه، یک محله و یک شهر معطوف نمی‌شود و در تلاشند به نیازمندان کل کشور خدمات ارائه دهند. اکنون بیش از 120 مددجو تحت پوشش این مؤسسه هستند و آنها قصد دارند با تقسیم شادی، بهار متفاوتی برایشان خلق کنند. 
    
خانواده، مادران و کودکان در اولویت مؤسسه ندای امید موعود هستند. منصوره شریفی مؤسس آن می‌گوید: «خانواده کانون مقدسی است که والدین اصلی‌ترین نقش‌ها را در آن ایفا می‌کنند. بنابراین، اگر هریک از آنها دچار آسیب اجتماعی شوند، این کانون به انحطاط و نابودی کشیده می‌شود. به همین دلیل است که والدین را در رأس خدمات‌رسانی مؤسسه قرار داده‌ایم تا بتوانیم با حمایت از آنها به مستحکم‌تر شدن کانون خانواده کمک کنیم.»

او دانش‌آموخته علوم اجتماعی است و از همین‌رو با آسیب‌های اجتماعی و نحوه کاهش آنها و چگونگی ارائه خدمات به اقشار آسیب دیده، آشنایی دارد. همسر شریفی وکیل است و به اتفاق چند تن از دوستانش مسئولیت پرونده‌های قضایی مددجویان مؤسسه را پیگیری می‌کند. به‌طور کلی خدمات مؤسسه در حوزه‌های درمانی، حقوقی، مشاوره‌ای، مددکاری و آموزشی خلاصه می‌شود و مددجویان از زمانی که تحت پوشش آن قرار می‌گیرند تا رسیدن به نتیجه نهایی خدمات دریافت می‌کنند. امسال قرار است مددجویان عیدی‌های خوبی از این مؤسسه بگیرند و بهار متفاوتی را تجربه کنند. 

پاکتی برای آرزوها: بهمن امسال مددجویان با کمک مربی خود با استفاده از مقوا‌های رنگی، کارت پستال و پاکت درست کردند و آرزوهایشان را روی آنها نوشتند. به گفته منصوره شریفی، پاکت‌ها به مدارس و نهادها و ارگان‌های مختلف ارسال شدند: «با این کار زمینه برای مشارکت بیشتر خیّران و نیکوکاران فراهم شد و افراد زیادی در این امر خداپسندانه شرکت کردند و توانستیم آرزوهای تعداد زیادی از مددجویان را برآورده کنیم.» قرار است با استفاده از این طرح و با مشارکت خیّران، خرید شب‌عید برای مددجویان انجام شود. 

جعبه‌ای برای لباس‌های بلااستفاده: باکس لباس برای نخستین بار توسط این مؤسسه در ایران طراحی شده است. روی این باکس‌ها شعار «جمع‌آوری لباس اقشار مرفه برای نیازمندان» نوشته شده و در مناطق یک، 2، 3، 4 و 5 توزیع می‌شود. مدیر مؤسسه ندای امید موعود می‌گوید: «مسئولان شرکت‌ها، نهادها، ارگان‌ها و مجتمع‌های مسکونی که تمایل به دریافت این باکس دارند، می‌توانند با شماره 55681915 تماس بگیرند.» در روزهای پایانی سال لباس‌های جمع‌آوری شده پس از شست‌وشو، بین نیازمندان توزیع می‌شود تا هموطنان نیازمند شب‌عید لباس مناسب به تن کنند. 

سفر نوروزی به همدان و کرمانشاه: 17 پسر 10 تا 17 ساله تحت پوشش این مؤسسه هستند که در خانه شماره 7 زندگی می‌کنند. به گفته مدیر مؤسسه، عید امسال قرار است پسرها به استان همدان و کرمانشاه سفر کنند.«این مددجویان خانواده ندارند و تصمیم گرفتیم با این کار زمینه شادی آنها را فراهم کنیم.»

تهیه جهیزیه و برپایی مراسم عروسی: ترویج ازدواج آسان و حمایت از زوج‌های جوان برای تشکیل خانواده خدمت دیگری است که در این مؤسسه ارائه می‌شود. جهیزیه زوج‌های جوان با حمایت مسئولان آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) تهیه می‌شود. شریفی می‌گوید: «ما در مؤسسه به دنبال‌ ترویج سبک زندگی ساده و اسلامی هستیم. به همین دلیل زمان تهیه جهیزیه به این نکته توجه داریم و تلاش می‌کنیم لوازم اولیه و ضروری زندگی مانند یخچال، تلویزیون، فرش و ظرف و ظروف را به‌عنوان جهیزیه تهیه کنیم.» آذر ماه حدود 6 زوج جوان از مؤسسه جهیزیه گرفتند و در آستانه بهار، زندگی مشترکشان را شروع کردند. 

ارائه خدمات به کودکان ناتوان: ارائه خدمات به کودکانی که به لحاظ یادگیری یا جسمی مشکل دارند بخش دیگری از فعالیت‌های این مؤسسه است. مدیر مؤسسه می‌گوید: «کودکان از طریق خیّران و معتمدان یا حتی مؤسسه‌های خصوصی و دولتی شناسایی و معرفی می‌شوند و با همکاری سازمان‌های توانبخشی تا بهبودی کامل از خدمات درمانی و آموزشی بهره‌مند می‌شوند.» 


  دست خیّران را می‌فشاریم

مؤسسه با کمک و حمایت خیّران اداره می‌شود. بنابراین افرادی که تمایل دارند در کارهای این مؤسسه مشارکت کنند و سهمی در شاد کردن کودکان داشته باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 8210964564 و شماره کارت 6104337662427002 بانک ملت، مؤسسه غیر‌تجاری ندای موعود، واریز کنند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید