• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 17 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100055
+
-

فوتبال ایران

 محمدی: چرخه انتخابی نیاز به‌کار کارشناسی دارد
غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی درباره چرخه انتخابی تیم ملی که این روزها حواشی زیادی را در کشتی ایجاد کرده است، گفت: «قبلا هم اعلام کردم بنده به‌عنوان سرمربی تیم ملی، آقایان دبیر و سوریان رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون و آقای کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد همه دغدغه کشتی را داریم و معتقد به برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی هستیم. قطعا یک جاهایی اختلاف‌نظر در جزئیات طرح است و نیاز به جلسات متعدد و کار کارشناسی است و ان‌شاءالله که این اتفاق به نحو احسن انجام شود و به نفع کشتی باشد؛ چراکه چرخه انتخابی تیم ملی باعث ایجاد رقابت و انگیزه در کشتی‌گیران می‌شود. به‌نظرم چرخه انتخابی نیاز به ‌کار کارشناسی و جلسات بیشتر دارد.»

 یوسف کرمی: فضای مجازی پر شده از قهرمانان پوشالی
یوسف کرمی، کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو درباره اعتراض به جعل عنوان قهرمانی جهان از سوی برخی ورزشکاران در شبکه‌های اجتماعی که این روزها حواشی متعددی را ایجاد کرده است، گفت: «متأسفانه مسئله قهرمانان پوشالی موضوعی است که به‌طور نامتعارف در فضای مجازی در حال افزایش است. کسانی که فضای مجازی را پر کردند و با استفاده از عناوین جعلی ثروت‌های خوبی را نیز کسب کردند. کسانی که می‌توانند این دروغ‌ها را مطرح کنند، این پشتکار را دارند تا به‌دنبال یک‌سری پاداش‌ها و جوایز دیگر نیز باشند. این در حالی است که اعتراض من اصلا درباره شرایط خودم نیست و اعتقاد دارم نباید این قهرمانان پوشالی حق قهرمانان واقعی را تضییع کنند. تعجب می‌کنم که برخی از این ورزشکاران برنامه‌ تمرینی تلفنی می‌دهند؛ اتفاقی که جای تأسف دارد. به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست که در یک رشته رزمی بتوان برنامه تمرین تلفنی داد. واقعا اگر قرار بود با برنامه تلفنی پیشرفتی حاصل شود چه نیازی بود که بهترین مربیان را به ایران بیاوریم یا مربیان خود را به کشورهای دیگر بفرستیم؟»

  میزبانی جام‌ملت‌ها؛ چرا که نه؟
برخلاف خیلی‌ها که درخواست ایران برای میزبانی جام‌ملت‌ها را شوخی می‌‌دانند، حسین کلانی معتقد است ایران شایستگی و توان این کار را دارد. آقای گل و قهرمان سابق جام ملت‌ها دیروز به ورزش3 گفت: «از شنیدن این خبر خوشحال شدم اما از واکنش‌های ناامیدکننده بسیار ناراحت و متعجب شدم. چرا به‌خودمان باور نداریم و اینطور انرژی منفی می‌دهیم؟! باید یک حرکتی آغاز شود که با خودش تحول و پیشرفت بیاورد. زمان ما همین میزبانی جام‌ملت‌ها باعث شد که 2استادیوم آزادی و تختی ساخته شود.» کلانی قول همکاری هم داده است: «خود من به همراه بازیکنان قدیمی تیم ملی نخستین کسانی هستیم که بدون هیچ چشمداشتی می‌آییم و برای آینده فوتبال کشورمان هرکاری که لازم باشد انجام می‌دهیم. نمی‌خواهم دیگر این کلمات «نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» را بشنویم.»

   فولاد آره‌نا؛ نخستین ورزشگاه صاحب VAR
باشگاه فولاد خوزستان به‌طور جدی به‌دنبال خریداری و راه‌اندازی سیستم VAR (کمک‌داور ویدئویی) برای ورزشگاه اختصاصی خودش است. اقدامات اولیه برای خرید این سیستم از سوی سعید آذری و مدیران این مجموعه صورت گرفته و قرار است برای فصل آینده ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان (فولاد آره‌نا) به‌عنوان نخستین ورزشگاه ایران به این تکنولوژی جدید مجهز شود. باشگاه فولاد مکاتباتی را در این‌باره با فدراسیون فوتبال آغاز کرده است تا به‌طور داوطلبانه میزبان آموزش و آشنایی داوران فوتبال ایران با این سیستم باشد.

  پیروانی: چرا دیگر حرفی از فرانسه نمی‌زنند؟
سرپرست پرسپولیس درباره درخواست‌هایی که برای پایان نیمه‌کاره لیگ ارائه شده گفت: «مخاطبم رقبایمان در لیگ هستند. همه بر حسب رتبه تیم خود اظهارنظر می‌کنند و می‌گویند 4تیم اول را به‌عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کنید، اما راضی نیستند پرسپولیس به‌عنوان قهرمان معرفی شود. خب در این شرایط تکلیف تیم‌های صعودکننده و سقوط‌کننده چه می‌شود؟ تیم‌های رده‌های پنجم و ششم با یک برد از شما بالاتر می‌آیند. همه‌‌چیز باید به نحو احسن انجام شود.» افشین پیروانی که با رادیوجوان گفت‌وگو می‌کرد در ادامه توضیح داد: «بهتر است احساسی صحبت نکنیم. دوستان می‌گفتند ببینید لیگ فرانسه تعطیل شده، اما تا پاری‌سن‌ژرمن به‌عنوان قهرمان معرفی شد، حرفی از فرانسه نمی‌زنند. پرسپولیس در مقابل زحمت بازیکنانش، حقش را می‌خواهد تا قهرمان شود و دنبال خودخواهی نیست.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید