• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 17 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100034
+
-

هل دادن 100شهروند برای سرقت موبایل

هل دادن 100شهروند برای سرقت موبایل


دختر جوان در اتوبوس‌های بی‌آرتی شهروندان را هل می‌داد و کیف یا موبایل‌شان را سرقت می‌کرد؛ هرچند این دختر توانست با این شگرد از 100شهروند سرقت کند اما سرانجام توسط پلیس دستگیر شد.
به گزارش همشهری، از چندی قبل با افزایش پرونده‌های جیب­‌بری در خطوط بی‌آرتی، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه سوم پلیس آگاهی طرح مبارزه با جیب‌­بری در محدوده خطوط اتوبوسرانی را به اجرا در آوردند. این طرح ادامه داشت تا اینکه مأموران در ایستگاه بی‌آرتی پارک دانشجو به خانم جوانی مظنون شدند. وقتی مأموران این زن را تحت نظر گرفتند ظن‌شان نسبت به وی بیشتر شد تا اینکه او را دستگیر کردند و در بازرسی از وی 6دستگاه گوشی موبایل کشف و متهم 35ساله به نام زهره به پلیس آگاهی منتقل شد. در جریان تحقیقات مقدماتی معلوم شد که گوشی‌های کشف شده از متهم سرقتی است و مالباختگان پیش‌تر با مراجعه به پلیس آگاهی پرونده‌هایی با موضوع جیب­‌بری تشکیل داده‌اند. همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد او سابقه‌­دار است و پیش از این به اتهام جیب‌بری دستگیر شده بود.
وقتی دختر جوان تحت بازجویی قرار گرفت به 100فقره جیب‌­بری در خطوط بی‌­آرتی اعتراف کرد و گفت: به‌علت بیکاری از 3‌ماه پیش شروع به جیب­‌بری در مکان­‌های شلوغ کردم و اموال سرقتی را که بیشتر گوشی موبایل بود در خیابان مولوی به افراد گذری می‌فروختم تا بتوانم با پول آن مخارج زندگی‌ام را تامین کنم.
سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: تا‌کنون 46نفر از مالباختگان زهره را به‌عنوان سارق اموال خود شناسایی کرده‌اند. وی ادامه داد: تعدادی از مالباختگان درباره شگرد این سارق گفته‌اند که او آنها را هل می‌داد و کیف یا گوشی‌شان را سرقت می‌کرد.
به گفته رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی، متهم با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 3تهران روانه زندان شد. وی همچنین از شهروندان خواست در مکان‌های شلوغ مراقبت بیشتری از اموال و مدارک همراه‌شان داشته باشند و مراقب افرادی که به بهانه‌های مختلف خود را به آنان نزدیک می‌کنند یا آنان را هل می‌دهند، باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید