• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 17 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100033
+
-

ماموران قلابی پاریس 4ایرانی بودند

ماموران قلابی پاریس 4ایرانی بودند


3مرد و یک زن ایرانی در خیابان‌های فرانسه پرسه می‌زدند و خود را پلیس معرفی می‌کردند. آنها که نمی‌توانستند به خوبی فرانسه صحبت کنند، پول و اموال با ارزش توریست‌ها و افرادی که بر خودروهای گران قیمت سوار بودند را سرقت می‌کردند. آنها از این راه توانستند دست‌کم 25هزار یورو به جیب بزنند.
به گزارش همشهری، نخستین شکایت در این مورد روز ۷ آوریل از سوی یک راننده لهستانی در اداره پلیس پاریس ثبت شد. این راننده مدعی شد که پلیس‌های قلابی از او ۱۵۰۰ یورو دزدیده‌اند. او گفت که این افراد نشانه‌های پلیس به همراه و ماسک به‌صورت داشتند و پس از بازرسی خودروی او پول‌هایش را سرقت کرده‌اند. محتویات این پرونده حاکی از آن بود که اعضای این باند در همان روز، یک فرد سریلانکایی را نیز طعمه قرار داده و از او ۳۱۰۰ یورو دزدیده‌اند.
به‌دنبال وقوع این سرقت‌ها پلیس فرانسه برای شناسایی و دستگیری مأموران قلابی به تکاپو افتاد. بررسی‌ها نشان می‌داد موارد سرقت توسط اعضای این باند بیش از دو مورد است. آنها که اهداف خود را با دقت انتخاب می‌کردند، با متوقف کردن خودروی طعمه های‌شان، وسایل شخصی آنها را بازرسی و پول، جواهرات و اشیای قیمتی‌شان را می‌دزدیدند.
تحقیقات پلیس در این‌باره ادامه داشت تا اینکه سرانجام مأموران در جریان بررسی خانه این افراد در سن‌دونی در حومه پاریس به یک زن هم مشکوک و او را دستگیر کرد. در خانه این زن اسناد مشکوک بانکی پیدا شده است که نشان می‌دهد ۴۰هزار یورو در حساب او قابل شناسایی است و همچنین در این خانه ۱۱هزار یورو پول نقد یافت شده است. به این ترتیب اعضای این باند که ۳مرد و یک زن ایرانی هستند دستگیر شدند. آنها با به تن کردن لباس پلیس، خودروها را به بهانه بررسی گواهی خروج از خانه در دوران قرنطینه متوقف و از آنها دزدی می‌کردند.
شواهد به‌دست آمده حاکی از آن است که دست‌کم ۷نفر از هفتم آوریل تا زمان دستگیری اعضای این باند طعمه سرقت این باند قرار گرفته‌اند که مبلغ سرقت شده بالغ بر حدود ۲۵هزار یورو است.
پلیس گفته است که این باند ساعت‌ها وقت صرف می‌کرده‌اند تا هدف مناسب را شناسایی کنند. همچنین گفته می‌شود متهمان این باند نمی‌توانند خوب فرانسه حرف بزنند و بیشتر افراد خارجی را هدف دستبرد خود قرار می‌دادند.
در همین حال شواهد به‌دست آمده از محل زندگی این افراد نشان می‌دهد آنها اعضای باندی سازماندهی شده و بین‌المللی هستند که در چندین کشور اروپایی ازجمله آلمان، سوئیس و بلژیک اقدام به سرقت کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید