• سه شنبه 7 بهمن 1399
  • الثُّلاثَاء 12 جمادی الثانی 1442
  • 2021 Jan 26

در مرز مرگ‌های سه‌رقمی

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید-19 می‌گوید باید اقدامات اضطراری برای جلوگیری از شدت‌گرفتن شیوع انجام شود
آمار فوتی‌های کرونا در مرز سه‌رقمی‌شدن قرار گرفت. از ابتدای بهمن تاکنون، مرگ‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، روند رو به رشدی پیدا کرده؛ به‌طوری‌که از 84نفر در نخستین روز به 98نفر در روز گذشته رسید و به‌نظر می‌رسد سیر صعودی ادامه‌دار باشد.

کنار خیابان با موتوریاران

رویکرد برخورد با راکبان متخلف مدتی است که در شهر تهران تغییر کرده است. مدیریت شهری و پلیس راهور قصد دارند با اجرای طرح «موتوریار» و راه‌اندازی پویش «موتورسوارخوب»، رفتارهای صحیح شهروندی و فرهنگ احترام به قوانین را در میان موتورسواران متخلف نهادینه کنند.

شفافیت رکن تعیین‌کننده در حاکمیت است

مسئله شفافیت به عنوان یک رکن تعیین کننده در حاکمیت محسوب می شود چرا که در این وضعیت، پروژه‌ها سریع‌تر به نتیجه می رسند، سرمایه اجتماعی افزایش پیدا می‌کند،کارآمدی تقویت می شود و کار توسط افراد خبره و توانمند مدیریت می شود.

آموزش مسئولیت‌پذیری در شهروندان

از حدود یک ماه پیش «طرح موتوریار» برای موتورسواران متخلف در تهران به اجرا درآمده است و در آن به جای توقیف و جریمه؛ راکبان موتور برای ساعتی در کنار ماموران پلیس راهور به هدایت ترافیک، می‌پردازند.

جان در گرو جشنواره

پایین آمدن تعداد مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا باعث شده که برخی خیال کنند کرونا دارد نفس‌های آخرش را می‌کشد و تا چند وقت دیگر همه‌چیز به روال سابق خود بازمی‌گردد.

حق مردم،حق مسئولان

ماجرای درگیری نماینده سبزوار و سرباز وظیفه پلیس راهور به‌دلیل حساسیت اذهان عمومی و اظهارنظر مکرر صاحب‌نظران روزبه‌روز ابعاد بزرگ‌تر و وی‍‍ژه‌تری می‌یابد.

تجلیل رهبر انقلاب از شهید فخری‌زاده

​​​​​​​خانواده دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری‌زاده عصر دیروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

سقوط چینی در بازار خودرو

داغ بهمن بر دل مادران «کوران»