• دو شنبه 3 آذر 1399
  • الإثْنَيْن 7 ربیع الثانی 1442
  • 2020 Nov 23

زمانی برای تغییر عادت‌های ترافیکی

پیشنهادهایی برای تردد ضروری در معابر شهر تهران که این روزها ساعات پیک ترافیکی‌شان تغییر کرده است
شنبه اول آذر محدودیت‌های جدید مقابله با کرونا و باران دست در دست هم دادند تا بسیاری از معابر شهر تهران قفل شوند.

رهگذران شب‌‌های ممنوعه

اولین شب ممنوعه تهران را خیلی‌ها با تصویر 4 دهه قبل در ذهنشان بازسازی کرده بودند؛ با خیابان‌های تاریک و ترسیده و ماموران ایستاده در کوچه‌ها.
دستور معاون اول رئیس جمهور به تمامی استانداران:

قبل از تأمین سرپناه نباید اقدام به تخریب خانه ای کرد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور طی پی‌نوشتی بر گزارش تخریب خانه زنی در بندرعباس که در روزهای گذشته واکنش های بسیاری را به‌همراه داشته است، ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه، در دستوری به استانداران سراسر کشور تاکید کرد: لازم است کلیه دستگاه های استان قبل از تامین سرپناه مناسب برای افراد ساکن،‌ نباید اقدام به تخریب کنند.

جای طب سنتی کجاست؟

حرف و حدیث درباره طب سنتی قدمتی 100ساله و کمی بیشتر دارد. از همان‌روزی که نخستین پزشکان اروپایی پا به این سرزمین گذاشتند، گفت‌وگو در مورد میزان اثربخشی طب نو و طب سنتی آغاز شد و با بازگشت نخستین طبیبان ایرانی درس‌خوانده در فرنگ به کشور، مجادلات بالا گرفت. از همان ابتدا این مجادلات سویه اقتصادی هم داشت.

لزوم توجه بیشتر به گرمخانه‌ها در روزهای سرد

خاطرم می‌آید در جلسه‌ای آقای خاتمی، رئیس‌جمهور وقت دوره هفتم و هشتم ریاست‌جمهوری تذکر جدی دادند که شنیده شده عده‌ای از سرما در خیابان‌ها فوت کرده‌اند و از وزیر کشور خواستند تمهیداتی بیندیشند و براساس آن گرمخانه‌ها به کمک شهرداری‌ها راه‌اندازی شد.

پرسش‌های شهروندان درباره اجرای محدودیت‌ها

با نزدیک شدن فصل سرما آمار فوتی‌های مبتلا به کرونا نیز افزایش یافت و رکوردهای بی‌سابقه‌ای به‌جا گذاشت به‌طوری‌که روزهای سیاهی را برای آبان99 رقم زد.

دوبله سیاهپوش شد

همه صفت‌هایی که در چنین مناسبت‌هایی عموما به اغراق به ‌کار گرفته می‌شود، اینجا و در این مورد فقط بخشی از واقعیت را نمایان می‌کنند. یکی از توصیف‌های معمول که با سایه سنگین اندوه همراه است، «بی تکرار بودن» است.

چطور به بانک نرویم؟