• شنبه 17 آبان 1399
  • السَّبْت 21 ربیع الاول 1442
  • 2020 Nov 07

تعقیب و گریز ویروس در واگن و اتوبوس

سیستم‌های حمل‌ونقل شهری از ابتدای اعلام رسمی وجود کرونا در کشور با اجرای قوانین خاص به مقابله با این ویروس پرداختند
مبارزه با کرونا در سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در همان روزهای اول اسفند با دستورالعمل‌های ضدعفونی روزانه کلید خورد، اما هرچه از حضور کرونا در ایران همچون دیگر کشورهای جهان گذشت، این آگاهی به‌دست آمد که مبارزه تن‌به‌تن با این ویروس نیازمند برنامه‌های دقیق‌تر با نظارت بیشتر است.

شمارش معکوس

کار دونالد ترامپ در کاخ سفید،احتمالا 4سال زودتر از آرزوهای او و هواداران افراطی‌اش به پایان می‌رسد و درحالی‌که هنوز شمارش آرا در جریان است، آمریکا و دنیا خود را برای جایگزینی چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکا با جو بایدن، نامزد حزب دمکرات آماده می‌کند.
همشهری جزئیات ماجرای کمیاب شدن داروی بیماران مبتلا به دیابت را پیگیری کرد

پشت‌پرده کمبود انسولین قلمی در بازار دارو

بررسی‌ها نشان می‌دهد بخشی از انسولین وارداتی بدون ثبت در سامانه تیتک به‌صورت آزاد فروخته شده و اختلاف قیمت در ایران با کشورهای اطراف منجر به نشت آن به خارج از زنجیره دارویی شده است
کمبود انسولین قلمی موردنیاز بیماران مبتلا به دیابت در کشور درحالی همچنان ادامه دارد که سخنگوی وزارت بهداشت می‌گوید تحریم‌های آمریکا و در درجه بعدی عملکرد ضعیف یکی از شرکت‌های تولید‌کننده انسولین در ایران علت اصلی کمیاب شدن این داروی حیاتی در کشور است.

کم‌لطفی دولت به ناوگان عمومی

حمل‌ونقل عمومی در دوره کرونا چه عملکردی داشت؟
کرونا و شیوع آن در کنار تهدید سلامت جامعه، تمامی ابعاد اقتصادی و اجتماعی را تحت‌تأثیر قرار داد و محدودیت و کنترل‌های این پاندمی، موجب تغییرات زیادی در شیوه زندگی افراد و حتی نوع حضورشان در محل کار و همچنین تغییر شیوه‌های رفت‌وآمدهای درون‌شهری و برون‌شهری شد.

آب/ کام کویر ایران با آب دریا شیرین می‌شود

فاز نخست بزرگ‌ترین پروژه‌های زیربنایی کشور با عنوان طرح شیرین‌سازی‌ و انتقال آب از خلیج‌فارس تا استان‌های مرکزی با دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهور آغاز شد.

دولت الکترونیک در مقابل متخلفان قرنطینه

براساس آماری که اخیرا 2وزارتخانه بهداشت و ارتباطات به‌دست آورده‌اند حداقل ۲۰درصد مبتلایان به کرونا در کشور با وجود آگاهی از بیمار شدن‌شان و مثبت بودن تست پی‌سی‌آر‌ خود قرنطینه 2هفته‌ای را رعایت نکرده و با آمدن به اماکن عمومی افراد دیگر را در خطر قرار می‌دهند.
در حالی‌که همه نگاه ها به سمت انتخابات آمریکاست وزیر خارجه با مقامات ونزوئلا، کوبا و بولیوی مذاکره می‌کند

حضورمعنادار ظریف در آمریکای لاتین

درحالی‌که همه نگاه‌ها در جهان به‌سمت نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معطوف شده، وزیر خارجه ایران در حیاط خلوت آمریکا کشورها را یک به یک پشت‌سر می‌گذارد تا روابط ایران با متحدان خود را به‌خصوص از نظر اقتصادی با شرایط جدید تشدید تحریم‌های آمریکا و نیز تحولات پیش‌رو تطبیق دهد.

گفت و گو/اثر بایدن و ترامپ بر بازارها