• شنبه 24 اسفند 1398
  • السَّبْت 19 رجب 1441
  • 2020 Mar 14

تصمیم‌های ضربتی برای مقابله با کرونا

ظرف یک هفته تا 10 روز آینده تمام مردم ایران از طریق فضای مجازی، تماس تلفنی و درصورت ضرورت با مراجعه مورد رصد قرار خواهند گرفت.
سالنامه نوروزی همشهری

میان سیل و کرونا

روایت تصویری از آنچه در سال 1398 گذشت

در فراگیری کرونا از چه بترسیم و از چه نترسیم؟

تجربه‌های جوامع کنونی به‌طور عام و جامعه ایرانی به‌طور خاص، آموخته است که باید با زیستن در «جامعه خطر» - به تعبیر اولریش بک، جامعه‌شناس آلمانی-  آشنا بود، در آن توانا شد و از «طبیعت بحرانی» و «جامعه در معرض تهدید» سبک‌های جدید به زیستن را در همه وجوه انسانی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آموخت.

از «وبا» تا «کرونا»؛ تدبیر امیرکبیر برای مدیریت بحران

این روزها با فراگیری و شیوع ویروس کرونا که آتش بر خرمن عمر تعدادی از هموطنان عزیزمان زده و جامعه را از حیات و فعالیت این عزیزان محروم کرده است، جامعه ما بیش از هر زمان به «تدبیر شایسته» برای ایران نیازمند است.

کنشگری رسانه‌ای و کرونا

این روزها فضای رسانه‌ای کشور هم مثل سایر عرصه‌ها دچار اغتشاش و سردرگمی است.

الکل؛ نوشدارو یا سم مهلک؟

​​​​​​​«خوزستان 47نفر، فارس 7نفر، همدان 4نفر، اردبیل 3نفر...» اینها نه آمار قربانیان کروناست و نه تعداد جانباختگان سوانح جاده‌ای. اینها آمار رو به رشد افرادی است که در استان‌های مختلف به‌دلیل مصرف الکل مسموم جان سپرده‌اند.

حمله به دیوار تحریم‌ها

تنها چند روز پس از انتشار گزارش همشهری با عنوان «دیپلماسی سلامت علیه تحریم»، مبنی بر لزوم پیگیری سهم ایران از اعتبار 62میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی50میلیاردی صندوق و 12 میلیارد بانک جهانی، برای مقابله با ویروس کرونا، هم رئیس‌کل بانک‌مرکزی و هم وزیر خارجه از مدیران ارشد صندوق بین‌المللی پول خواسته‌اند پرداخت 5میلیارد دلار از منابع این نهاد بین‌المللی به ایران را دراولویت قرار‌دهند.
جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مطرح کرد:

کروناکشی از سطح محلات

تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق شهرداری تهران برای مقابله با کروناویروس وارد عمل شده‌اند.

همراهی دولت و ملت

دستفروشان، نیازمند کمک شهرداری و دولت