• پنج شنبه 22 اسفند 1398
  • الْخَمِيس 17 رجب 1441
  • 2020 Mar 12

رمز عبور از بحران

تعدادی از اعضای مطرح انجمن‌های علمی پزشکی کشور در گفت‌و‌گو با همشهری از ضرورت شکل‌گیری مدیریت یکپارچه برای کنترل اپیدمی کرونا می‌گویند
21 روز از اعلام شناسایی و مرگ دو فرد مبتلا به کرونا و ورود رسمی این بیماری به کشور می‌گذرد و حالا ایران با اپیدمی ابتلا به کرونا رو‌به‌روست و در بین بیش از 100 کشور که موارد ابتلا به این ویروس در آنها شناسایی شده، شاید بتوان گفت تنها کشوری باشد که در تمام بخش های آن آلوده شده است.
فهرست کتاب‌ها و فیلم‌های محبوب چهره‌های شناخته‌شده فرهنگی که می‌تواند پیشنهاد نوروزی برای ما هم باشد

دوست‌داشتنی‌های زندگی من

کرونا آمده و باید خانه بنشینیم.

محله‌محوری‌، رویکرد متفاوت شهرداری تهران

از دیرباز محله‌های شهری عرصه‌های اصلی کالبدی و اجتماعی در شهرهای ایران محسوب شده، اجزای عملکردی و هویتی شهرها به‌شمار می‌آمده و حیات اجتماعی شهرهای ایرانی مدیون سرزندگی محله‌ها بوده است.

رئیس‌جمهور فرماندهی کمیته بحران را برعهده بگیرد

با وجود گذشت بیش از 2هفته از شیوع ویروس کرونا در کشورمان متأسفانه هنوز برخی از مردم به اهمیت و وخامت اوضاع و فاجعه‌ای که در کشور در حال روی دادن است، پی‌نبرده‌اند.
سه‌گانه تحریم، تورم و کرونا علیه تولید

زنگ خطر کاهش مواداولیه تولید به صدا درآمد

در شرایطی که فشار تحریم‌ها باعث شده واردات مواداولیه برای تولیدکنندگان سخت‌تر و پرهزینه‌تر شود و جهش نرخ تورم هم کارها را سخت‌تر کرده، حالا بحران شیوع کرونا هم مزید بر علت شده تا تولیدکنندگانی که از کاهش تقاضا در بازار نگران بودند، از تأمین مواداولیه موردنیاز خود نیز در مضیقه قرار گیرند.

تدابیر ویژه پایتخت برای مقابله با کرونا

امحای پسماند مرتبط با بیماران کرونایی شدیدتر از زباله‌های بیمارستانی است.

سفرهای نوروزی تعطیل شد

تداوم شیوع کرونا در کشور و نزدیک شدن ایران به قله اپیدمی بیماری، موجب شد وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که وزارتخانه زیرمجموعه او نیز در ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا عضویت دارد و مسئول کمیته سفر و ورزش این ستاد است، با انتشار بیانیه‌ای از مردم بخواهد که نوروز  99در خانه بمانند و از سفر خودداری کنند.
گفت‌وگو با محسن تنابنده که برای خوب کردن حال مردم تولید سریال پایتخت را در این روزهای سخت متوقف نکرده است

انزوای کرونا در شادی پایتخت

در حالی‌که فعالیت بسیاری از  گروه‌های هنری و فرهنگی به‌علت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا متوقف شده است، اما گروهی همچنان با وجود مشکلات و استرس فراوان، پای کار ایستاده‌اند تا دلیلی برای خوب شدن حال    مردم و شادی آنها باشند.

نان را در دوران شیوع کرونا چطور بخریم و چگونه بخوریم