• دو شنبه 19 اسفند 1398
  • الإثْنَيْن 14 رجب 1441
  • 2020 Mar 09

دیپلماسی سلامت علیه تحریم

صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی تاکنون 62 میلیارد دلار برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته‌اند اما سهم ایران از این اعتبارات مشخص نیست
صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی تاکنون 62میلیارد دلار برای مقابله با ویروس کرونا درنظر گرفته‌اند اما اصلی‌ترین پرسش این است که سهم ایران از این میزان اعتبار جهانی چیست؟ ایران از جمله 3کشوری است که تحت‌تأثیر شیوع بیماری کووید 19کرونا به‌شدت سلامت شهروندان و اقتصادش به خطر افتاده است.
همشهری در گفت‌وگو با تعدادی از کارشناسان آموزشی، معلمان و دانش‌آموزان اثرات برگزاری کلاس درس به‌صورت مجازی و از طریق شبکه آموزش را بررسی کرد

درس و مشق زیرسایه کرونا

امروز هفدهمین روزی است که مدارس کشور تعطیل شده‌اند و چنان‌که اعلام شده این روند قرار است حداقل تا پایان نوروز ادامه پیدا کند.

در عین بلا

ترسیدن ما چون که هم از بیم بلا بود اکنون ز چه ترسیم که در عین بلاییم در باب خاستگاه و زمینه پیدایش موسیقی، سخن بسیار گفته‌اند؛ ازجمله این سخن گفته شده که موسیقی با سخن گفتن آغاز شد و بین تاریخ موسیقی و تاریخ ایجاد ارتباط کلامی فاصله‌ای نیست.

کرونا؛ دستکش، ماسک

با افزایش شیوع بیماری کرونا در کشورمان و نگرانی مردم از ابتلا به این بیماری، شاهد بالارفتن روزافزون میزان استفاده مردم از وسایل پیشگیری مانند ماسک و دستکش یک‌بار مصرف و دستمال کاغذی در سطح جامعه هستیم.

پادتن اجتماعی ویروس کرونا

کرونا پدیده پیچیده‌ای است.

عشق بی‌پایان فیروز به محیط‌زیست

نوشتن درباره شخصیت‌های اثرگذار سهل و دشوار است. سهل از آن رو که می‌توان به سادگی متنی درباره رخدادهای زندگی‌شان نوشت.

# مسافر_نمی‌پذیریم

«به مازندران سفر نکنید»، «در خانه بمانید»، «برای کارهای غیرضروری از خانه خارج نشوید» و «ورود مسافران ممنوع است» بخشی از صحبت‌های تکراری این روزها در مازندران است؛ صحبت‌هایی که دائم از سوی مسئولان بیان می‌شود و کنشگران اجتماعی هم سعی می‌کنند آن‌ها را بازنشر دهند.

تهران، نوروز امسال مهمان‌پذیر نیست

شهرداری تهران در چند حوزه مختلف در حال مقابله با کرونا‌ویروس است.

اعداد احتکار

قرنطینه